Konverzační & konverzní. Takové jsou texty, které vám vyprodají sklady, a přitom jim zůstane lidskost a šťáva.
Ya, takové texty chciTextování webu není dopis babičce, abyste ho utáhli hezky napsanými slovy. Jestli mají konverze přibývat naplno, chce to vždycky něco navíc.
Zjistit si něco o vašich zákaznících v datové analytice. Na internetu. V kavárně, v hospodě nebo na ulici. Jak mluví a co potřebují? Po čem touží? A jsou to vůbec ti, pro které děláme web?
Vzít poznatky z výzkumu a začít to sekat. Vkládat mezi řádky příběh a emoce. Nakonec text provzdušnit. Tak vzniká copy, které pomáhá plnit cíle webu, a ještě vezme lidi za ♥.
Nasadit na web prďácký texty, a pak už jen samá pozitiva a životní jistoty? Tak určitě. Bez další optimalizace se ale nikdy nedozvíte, jestli jste z toho nemohli vytěžit víc.
Protože vaše řešení někdy prodá i malá korekce v komunikaci. Záleží, jak moc si od práce s textem chcete ulevit.
Texty si zařizujete sami a nehodláte to měnit. Občas vás ale napadne, jestli opravdu plní, co si od nich slibujete. Hodil by se někdo, kdo by se podíval na web i do analytiky, udělal aspoň rychlý výzkum.
A pak vás správně nasměroval dál.
Stavíte web od základů a potřebujete copywritera. Někoho, kdo vyhmátne podstatu vašeho řešení a přenese to do textů. Kdo zjistí, na co vaši zákazníci slyší, a dá jim to na zlatém podnosu. Kdo roztočí kolo konverzí.
To všechno se dá snadno zařídit.
Web pro svůj projekt už máte. Jsou na něm texty, obrázky, odkazy. Tlačítka. Všechno, co to tak nějak má mít. Jen ty konverze jsou nějaký divný.
Možná to není hned potřeba brát zgruntu. Možná jo. Bez testování se ale nehnete z místa.
Jsem Jakub. UXák, writer a nadšenec do designu a storytellingu.
S textařinou jsem to začal brát vážně v roce 2016. Nejdřív jsem dělal copywritera v agenturách a blogoval o webdesignu, marketingu a vývoji. Později se živil jako UX writer, a nakonec i UX designer velkého korporátního webu. A ještě později začal design studovat na vysoké škole.
Díky přesahu do výzkumu, UX nebo brandingu umím spolu s texty dodat kompletní balíček webařského know-how. Nabídnout služby, které zvyšují šanci na úspěch slibných projektů v informacemi přehlcené době.
Bude jedním z nich ten váš?
Tady v tom měli jasno.
Na jednom z největších českých webů jsem pracoval 3 roky. Copywriterská zkouška dospělosti, na denním pořádku jsem řešil UX design, SEO nebo projektové řízení. Vydělali jsme balík. O2.cz
Web kámošovi z mládí dělal kdekdo z krativní branže. Problém je, když vás tenhle kšeft strhne natolik, že si na práci na něm vytvoříte závislost. Barileg.cz
U webu pro HR komunitu bylo důležité odrazit osobnost zakladatelky Lenky Sovové. Která dělá všechno se zápalem. A má obrovský srdce. Vlastně se to nakonec psalo samo. HR Brainstorming
Mobilní aplikaci AppBlock si lidi napříč kontinenty stahují, aby jim pomohla od závislosti na mobilu. Takže to musíte napsat funkčně. Musí to mít švih. Trochu návod, trochu story. V angličtině. AppBlock
„Kuba je textařsky téměř až renesanční člověk s mnoha přesahy do dalších oborů a oblastí (idea making, kreativní psaní, human-centered design, tvorba a testování vlastní aplikace, psychologie, práce s daty). Věřím, že Kubovy zkušenosti, znalosti a schopnost pochopit uživatele a dívat se na problémy komplexně budou přínosem pro každý projekt.“
Dominika Lišková, Ulov domov
„Jakuba jsem poznal v agentuře, kde pracoval jako copík. Společně jsme navrhli několik webů a později jsme začali vytvářet vlastní mobilní aplikaci. Kuba mi pomohl nejen s texty, ale také s designem a ověřováním celého konceptu. Rád s ním spolupracuji, protože má široký přehled a skvělé postřehy, umí nacítit uživatele a navrhnout neotřelé řešení. Je spolehlivý, a když něco řekne, tak to platí.“
Marek Jelínek, UX designer
Chcete texty, které pomohou naplnit cíle vašeho webu, aniž by se u nich lidi ukousali nudou? Začněte vyplněním formuláře. Třeba už další slova vaší success story budeme psát společně.